Asiasanat: markkinointi

Vastuullisuusviesti luomumaidon puolesta

IMG_1772Vastuullisuusviestiä poljetaan 6.9 – 8.9.2016 eri puolilla Suomessa Ekocentrian ideoimana. Luomumaidon puolesta viesti korostaa luomumaidontuotannon kotimaisia luomurehuja, luonnon monimuotoisuuden edistämistä, eläimiä kunnioittavia tuotantotapoja, ravinteiden kierrätystä ja lisäaineiden käytön minimointia. Viestin on laatinut Brita Suokas Helsingin yliopiston Ruralia-instituutista. (lisää…)

Coop Sveitsi: Luomu kestävyyden veturi ruokakaupassa

logo_naturaplanSveitsissä luomutuotteita myytiin 1,8 miljardin euron arvosta vuonna 2013. Asukasta kohti sveitsiläiset ostavat eniten luomutuotteita maailmassa 220 eurolla vuodessa. Osuuskauppa Coop myy noin puolet Sveitsin luomuelintarvikkeista 940 miljoonalla eurolla. Kasvua edellisvuodesta oli 15 prosenttia. Tärkeä tekijä Sveitsin johtoasemaan luomuelintarvikkeiden kulutuksessa on kauppaketjun aktiivinen luomumyynnin ja –tuotannon kehittäminen. (lisää…)

Kestävyysviestintää: Rakkauslaulu äiti luonnolle

Lennon ja Maisy LoveNaturaplan-luomumerkin 20-vuotisjuhlavuonna 2013 Coop julkisti laulun Rakastan, josta tuli suurmenestys, joka liikutti koko Sveitsiä. Laulun esitti lauluyhtyä Luonnon ääni. Laulu sai kultalevyn vuoden lopussa ja oli Sveitsin ykkönen.
Vuonna 2014 alussa Coop julkaisi uudelleen sanoitetun ja sovitetun version tästä laulusta ”Love” Rakkaus. (lisää…)

Coop: Todistukset rakkaudesta välittävät viestiä luomusta

Todistuksia rakkaudesta 1Todistuksia rakkaudesta luontoon -sivulla esitellään asiaa luomusta asia kerrallaan.  Muistilapuille kirjoitetuilla lyhyillä lauseilla – yksi asia lappua kohti. Lapuille kirjoitetuista lauseista muodostuu monipuolinen luomun tarina sveitsiläisen osuuskauppaketju Coopin näkökulmasta. (lisää…)

Mainonta kertoo teoista kestävyyden hyväksi – ei tyhjiä sanoja

Coop teko 157 väärät vihanneksetVastuullisesti toimivat yritykset siirtyvät mainonnassa kertomaan yrityksen teoista kestävyyden edistämiseksi. Sveitsin osuuskauppaketjun mainonnassa on siirrytty tyhjien sanojen asemesta kertomaan teoista kestävyyden hyväksi. TV-mainonta, myymälämainonta ja mainokset välittävät nykyisin viestiä yrityksen teoista eikä vain tyhjiä sanoja. Mainonnan uudistaminen on osa yrityksen strategiaa kestävän kehityksen edistämiseksi. (lisää…)

Sveitsin Coop: Tarinoita luomusta

Coop Myymälänhoitaja Luomun tarinaa kerrotaan arvoketjun eri vaiheista monella eri suulla. Sveitsin Coop –osuuskauppaketjun sivuilla luomusta kertoo oman tarinansa monta eri ihmistä. Luomu saa näin kasvot. (lisää…)

Lähiluomua omalta alueelta –Tuoreena

Coop lähiluomua 1 Lähi-Luomu-merkinnällä varustetut luomutuotteet ovat nouseva trendi Sveitsissä. Sveitsin Coop toi Lähi-Luomu-tuotteet markkinoille jo vuonna 2004.
Lähi-Luomuna myydään sekä tuoretuotteita että jalosteita.
(lisää…)

Etelä-Savosta löytyy hyviä luomualan roolimalleja yrityksille

IMG_3712Luomuyrityksistä on nyt julkaistu yritysesittelyjä videoina ja teksteinä. Tutustu luomuleipomoon, luomulihan tuotantoon ja suoramarkkinointiin tilojen välisenä yhteistyönä, monipuoliseen jatkojalostusyritykseen sekä luomu- ja lähiruokaan erikoistuneeseen kauppaan. Etelä-savolaisten luomuyritysten esittelyt on toteuttanut Aalto-yliopiston Pienyrityskeskus. Materiaalit on tarkoitettu käytettäväksi luomuliiketoiminnan opetuksessa ja valmennuksessa.
(lisää…)

Yritysesimerkkejä luomuyrityksistä

IMG_3708Luomuyrityksistä on julkaistu yritysesittelyjä videoina ja teksteinä. Niiden välityksellä on mahdollista tutustua luomuleipomoon, luomulihan tuotantoon ja suoramarkkinointiin tilojen välisenä yhteistyönä, monipuoliseen jatkojalostusyritykseen sekä luomu- ja lähiruokaan erikoistuneeseen kauppaan. Etelä-savolaisten luomuyritysten esittelyt on toteuttanut Aalto-yliopiston Pienyrityskeskus. Materiaalit on tarkoitettu käytettäväksi luomuliiketoiminnan opetuksessa ja valmennuksessa.

(lisää…)

Luomukauppa EBL – Alueelta alueen hyväksi

Luomukauppa EBLLuomukauppa EBL on luomuviljelijä Gerhard Bickelin vuonna 1994 perustama, jolloin hän osti yhden tavanomaisen marketin Nuernbergistä ja muutti sen luomukaupaksi. Myymälöitä on avattu vuosittain lisää. Nykyisin myymälöitä on jo 23 kpl Nuernbergissä ja lähiseudulla. Yritys toimii alueellisena luomutuotteiden markkinoijana panostaen erityisesti laadukkaan lähiluomun hankintaan ja markkinointiin. (lisää…)