Asiasanat: markkinointi

EU:n luomutiedotuskampanja käynnistyi – Luomu Hyvää luonnolle Hyvää sinulle

 EU Komissio on käynnistänyt EU:n laajuisen luomun edistämiskampanjan maatalousnäyttelyssä Belgiassa heinäkuun lopulla. Kampanjan pääiskulause on Luomu Hyvää luonnolle  hyvää sinulle. Kampanjan tavoitteena on viestittää kuluttajille luomutuotannon ja luomuelintarvikkeiden erityispiirteistä ja eduista. Kampanja on suunnattu vahvimmin lapsiin ja nuoriin, joiden vastuulla on huolehtia luomuajattelusta tulevaisuudessa. (lisää…)

EU-kampanja: Luomu hyvää luonnolle hyvää sinulle

EU-Komissio käynnisti luomutiedotuskampanjan heinäkuussa 2008. Kampanjan tarkoitus on kertoa jäsenmaiden kuluttajille luomusta.

Alla on listattu iskulauseet ja avainviestit, joilla EU:n luomun edistämiskampanjaa välitetään. Käytä vapaasti tätä sisältöä luodaksesi omat edistämismateriaalisi. (lisää…)

Ilmastoneutraalit T-paidat markkinoille Sveitsissä

Coop toi markkinoille kasvihuonekaasujen päästöjen osalta neutraalit T-paidat Sveitsin markkinoille huhtikuussa 2008. 80 000 T-paidan erä on ensimmäinen vaihe kauppaketjun tavoitetta muuttaa kaikki Naturaline- tekstiilit CO2-neutraaleiksi vuoden 2012 loppuun mennessä. (lisää…)

ICA-ketjulle uusi luomutavaramerkki Ruotsissa

Elintarvikeketju ICA on ottanut käyttöön uusitun luomutuotteiden tavaramerkkin I love eco eli Rakastan luomua! Julkistaminen tapahtui näyttävästi. Eri myymälöissä oli runsaasti viljelijöitä esittelemässä luomutuotteita ja lehdissä oli suuria lehtimainoksia. I love eco korvaa ketjun vanhan luomumerkin ICA Ekologiskt eli ICA Luomua. (lisää…)

Ympäristö ja terveellisyys vahvat ruokatrendit Euroopan julkisen sektorin keittiöissä

 Julkisten ruokahankintojen suuntaaminen terveellisiin ja kestäviin tuotteisiin edistää koko yhteisön pyrkimystä kohti kestäviä ratkaisuja, sanoi professori Carola Strassner Muensterin korkeakoulusta Saksasta. Merkittävin eurooppalainen ravitsemusalalla vallitseva trendi on kouluruokailun kehittäminen.

Ruokatrendien toimijat voidaan jakaa kolmeen ryhmään: Tuotelähtöisiä ovat mm luomu ja reilun kaupan tuotteet. Käyttäjävetoisia ovat mm julkiset toimijat kuten koulut, sairaalat ja työpaikat. Markkinasuuntautuneita ovat mm yksityiset ruokapalvelutoimijat. (lisää…)

Vapaaehtoinen gm-vapaan tuotteen merkki virallisesti Saksaan

 ”GM-vapaa”–merkki voidaan ottaa käyttöön Saksassa, kun liittovaltion parlamentti päätti sitä koskevan lain sisällöstä helmikuun puolivälissä.

 Uuden lain mukaan elintarvikkeet kuten liha, maito ja kananmunat voidaan merkitä ”Ilman geeniteknologiaa” – tuotetuiksi. (lisää…)

12 syytä valita luomu

12 syytä valita luomu internet- sivusto kertoo selkeästi luomun merkityksestä. Sivustolla esitetyt syyt luomuelintarvikkeen valintaan perustellaan sivustolla lyhyesti. Sivuston on tuottanut Finfood Luomu. 12 syytä on puettu myös esitevihkosen muotoon. (lisää…)