Asiasanat: markkinointi

Esimerkillisiä luomutiloja palkittiin Berliinin vihreällä viikolla

Saksan elintarvike, maatalous ja kuluttajansuojaministeriön luomumaatalouden palkinto jaettiin seitsemättä kertaa Berliinin Vihreällä viikolla tammikuun lopulla. Palkinnon esimerkillisestä toiminnasta sai kolme luomutilaa esimerkillisen innovatiivisesta toiminnasta.

Palkittujen tilojen ratkaisuja voivat soveltaa myös muut tilat. Yhteensä 25 000 euron arvoiset palkinnot jakoi ministeri Seefoverin edustaja. (lisää…)

Vanhojen lajikkeiden siementen markkinoinnista tuomio Ranskassa

Ei-sertifoituja siemeniä markkinoinut Kokopelli-yhdistys tuomittiin maksamaan 17 130 euron sakot Ranskassa joulukuussa pidetyssä oikeudenkäynnissä. Kokopelli-yhdistys myy luonnonmukaisesti tuotettuja vanhojen vihannes- ja kukkalajikkeiden siemeniä. Oikeus totesi yhdistyksen puheenjohtajan syyllistyneen ei-hyväksyttyjen siementen tuomiseen markkinoille. Kokopelli –yhdistykseen kuuluu 5500 jäsentä. Noin tusina siementuottajaa tuottavat noin 2000 eri vihannes- ja kukkalajikkeen siemeniä. (lisää…)

Vankkoja perusteluja luomumaatalouden puolesta

Saksalainen Bioland-luomujärjestö on julkaissut 10 perustetta luomumaatalouden puolesta sisältävän vihkosen. Luomumaatalous on elämää ja tuottaa elintarvikkeita. Kymmenen vankkaa perustetta luomun puolesta –vihkonen kertoo luomuun liittyvistä tosiasioista, luomutuotteista ja luomun periaatteista. (lisää…)