Asiasanat: suoramarkkinointi

Siirtyminen luomuruokaan vähentää altistumista torjunta-aineille

LuomutuoteosastoSiirtyminen käyttämään luomuruokaa voi vähentää altistumista torjunta-aineille miltei 90 prosentilla, todettiin Melbournelaisen yliopiston tutkimuksessa.
Environmental Research –tiedelehdessä julkaistussa tutkimuksessa havaittiin, että jo viikossa organofosfaatti-torjunta-aineiden pitoisuudet virtsassa vähenivät 89 prosentilla, kun aikuiset koehenkilöt siirtyivät syömään pääasiassa luonnonmukaisesti tuotettuja elintarvikkeita. (lisää…)

Vinkkejä suoramyyntiin (video)

auersalmi-suoramyyntiMitä luomun suoramyynti vaatii? Millaisessa tilanteessa se toimii ja milloin taas muut vaihtoehdot saattavat olla parempia? Tässä videossa kokenut luomumarkkinoinnin asiantuntija Marika Auersalmi antaa neuvoja ja kertoo näkemyksiään aiheesta. (lisää…)

Paras brändi on totta

stetsonBrändi on mielikuva, mutta tuulesta sitä ei voi temmata. Mistä maatilan, maataloustuotteen tai jatkojalosteen brändäämisessä oikein on kysymys? (lisää…)

Hinnoittelu on kannattavuuden kulmakivi

10Onnistuminen ja menestyminen omassa liiketoiminnassa ei ole sattumaa, vaan pitkäjänteistä oikeiden asioiden tekemistä. Luomutilamme Kyyttötila Ylikallion toiminta perustuu lihan suoramyyntiin. Moni asia on pitänyt opetella kantapään kautta, esimerkiksi tuotteiden oikea hinnoittelu. (lisää…)

Luomun rinnalle maksettua FB-näkyvyyttä

laventeli_160Jos aiot panostaa yrityksesi markkinoimiseen sosiaalisessa mediassa, kannattaa harkita lisänäkyvyyden ostamista niistä kanavista, joita yleensäkin käytät yrityksesi viestintään. Oman ”orgaanisen” eli omalla painollaan syntyvän seuraajajoukon orgaaninen kasvattaminen saattaa olla aluksi hidasta. Oikein kohdistettu Facebook-mainonta voi tuoda pikkurahalla viesteillesi laajaa näkyvyyttä. Tässä artikkelissa kerrotaan lyhyesti miksi ja miten. Liitteenä tarjotaan opaskirjanen. (lisää…)

Näin suunnittelet verkkosivut

punajuuri_160Jos suunnittelet verkkosivuston teettämistä tai uudistamista, sinun on hyvä hahmottaa, minkälaisia asioita sivuston suunnittelu ja toteutus vaativat. Näillä vinkeillä on hyvä tarttua projektiin. Mukana näppärä työkirjamalli.  (lisää…)

Antaisinko kasvoni luomulle?

kasvot_160Luomubrändi on paitsi maanläheinen, myös ihmisläheinen. Luomukuluttajaa kiinnostaa, missä ja kuinka hänen ruokansa on tuotettu, joten usein luomuyrittäjä on valmis raottamaan verhoa tekemisen taakse, esittelemään tuotantoaan, tilojaan ja jopa itseään. (lisää…)

Kasvata oma luomubrändi

hillopurkki_160Määrittelemällä yrityksesi arvot, viestit ja kohderyhmät saat tarpeellista selkärankaa some-markkinointiin. Tässä artikkelissa Laura Browne kertoo mitä brändin rakentaminen somessa voi olla pienen lähiluomuyrityksen näkökulmasta. Mukana tarjotaan näppärä brändimäärittelyn työkirja. (lisää…)