Asiasanat: suoramarkkinointi

REKO piristää elintarviketjuja

fbRuoka voi kulkea tuottajalta kuluttajalle lukemattomilla tavoilla. Yleisin tapa ei ole aina paras. Luovat tuottajat ja kuluttajat keksivät yhteistyölleen uusia toimintamalleja. Vuoden 2014 hittisovellus oli REKO. (lisää…)

Mielikuvista myyntiargumenteiksi

mielikuvien-moniulotteisuusMitä luomu on? Mitä se tarkoittaa? Kysy ihmisiltä ympäriltäsi ja mieti miten moninaisia vastauksia saat. Mielikuvia on monia, todella monia. Tärkeää on huomata, että mielikuvien pohjalta ihmiset tekevät valintansa. Tässä artikkelissa luomumarkkinoinnin asiantuntija Marika Auersalmi kertoo luomumielikuvien rakentumisesta ja niiden hyödyntämisestä markkinoinnissa. (lisää…)

Kuinka luomutuote ja sen ominaisuudet huomataan?

tuotteen-huomaaminenAsiakas valitsee tuotteen, jonka hän toivoo vastaavan odotuksiinsa – mielikuvien ja toiminnallisuuksien tasolla. Tuotteen on ilmaistava lupauksensa nopeasti valintatilanteessa. Tässä artikkelissa Marika Auersalmi kertoo mitä luomutuotteen huomaamiseen liittyy ja miten yrittäjän kannattaa tämä tieto hyödyntää. (lisää…)

Oivalluskysymykset

kysyva

Näiden kysymysten tarkoitus on purkaa markkinoinnin kokonaisuutta ratkottaviksi kysymyksiksi ja arjessa edistettäviksi suunniksi. Valitse näistä kysymyksistä mielestäsi tärkeimmät. Selaile tärkeimpiä ja valitse niistä tärkeimmät. Oleellista on antaa kysymysten ohjata ajatuksesi askartelemaan erilaisten markkinoinnin kysymysten kanssa. (lisää…)

Suoramyyjän tarkistuslista

kaupantekoLuomun suoramyynnissä onnistuminen vaatii palvelun rakentamista toimivaksi elämykseksi asiakkaan silmin. Miten se tehdään? Mitä muuta suoramyyntiä suunnittelevan ja sitä kehittävän kannattaa muistaa? Marika Auersalmi koosti neuvoistaan napakan listan. (lisää…)

Miksi luomua

Ruisleipäkuva 010 – KopioLuomutuotteiden valintaa perustellaan eri tahoilla hieman eri tavoin. Seuraavassa esitellään eri kotimaisten ja ulkomaisten järjestöjen, yritysten ja kampanjoiden käyttämiä perusteluja, miksi kuluttajan kannattaa valita luomutuotteita.

(lisää…)

Miksi gmo-vapaa tuotanto?

IMG_6252 – KopioGeenitekniikan käyttöönotto maataloudessa on tuonut luonnonmukaiselle liikkeelle uusia haasteita. Mitä vaikutuksia geenimuunteluilla voi olla tuotteiden turvallisuuteen? Mitä vaikutuksia geenimuuntelulla voi olla ympäristölle? Mitä vaikutuksia geenimuunnelluilla lajikkeilla voi olla demokraattiseen päätöksentekoon ja yhteiskuntaan?  Seuraavassa tarkastellaan geenimuuntelun riskejä ja mahdollisia haittavaikutuksia.
(lisää…)

Saloniemen juustola vuoden luomuyritykseksi

Saloniemi Riitta ja Jouni  25112014Saloniemen juustola on valittu vuoden luomuyritykseksi. Tila tuottaa 25 erilaista juustoa Suomen alkuperäiskarjarotujen – lehmien, vuohien ja lampaiden maidosta. He myyvät myös raakamaitoa.
Valinnan teki Luomuliitto luomupäivillä Seinäjoella. (lisää…)

Viesti rohkeasti, omaperäisesti, sanoma mukana

Love piece and organic farming etuYrityksen on hyvä viestiä reippaasti ja rohkeasti. Pienen luomuyrityksen viestinnän on hyvä olla persoonallista ja omaperäistä. Viestissä tulisi on johdonmukainen sanoma mukana. Seuraavassa joitakin esimerkkejä erilaisesta luomuyritysten viestinnästä. (lisää…)