Asiasanat: viestintä

Kolmen yliopiston yhteishankkeessa tutkitaan luomun yhteiskunnallista arvostusta

Vihreän talouden valtavirtaistuminen – luomutuotannon ja -kuluttamisen yhteiskunnallinen oikeuttaminen -tutkimushankkeessa tarkastellaan kestävään talouteen ja luonnonvarojen vastuulliseen hyödyntämiseen liittyviä yhteiskunnallisia kysymyksiä.

Tutkimus avaa uusia kansallisesti ja kansainvälisesti tärkeitä näkökulmia kestävän talouden mahdollisuuksiin ja jännitteisiin. Pyrkimys kestävän talouden kehittämiseen vaatii tuekseen laajan yhteiskunnallisen hyväksynnän. Kestävän talouden sosiaalisen hyväksynnän rakentumista tarkastellaan tutkimushankkeessa luomutuotannon ja -kulutuksen kautta. (lisää…)

Luonnollinen suosituin uusien tuotteiden markkinointiviesti

Luonnollinen oli suosituin uusien tuotteiden markkinointiväittämä uusille elintarvikkeille ja juomille maailmanlaajuisesti vuonna 2008. Asiaa on tutkinut markkinatutkimuslaitos Mintel, jonka mukaan kokonaisvaltainen ja puhdas tulivat terveellisen syömisen uusiksi ihanteiksi. (lisää…)