Uskottavuuden vahvistaminen tärkeää luomutuotteiden markkinoinnissa

Luomutuotteiden markkinoinnissa pelkkä luomu ei riitä, vaan tarvitaan eri asioiden yhdistelemistä laajemmin sekä kestävyyttä tukevia toimia. Tähän tulokseen on tullut tutkija Markus Rippin 120 eri luomun markkinatutkimuksen analyysissä Agromilagron markkinointitutkimuslaitoksesta Saksassa.

Markkinoinnissa ei enää riitä yhdistelmät; luomu & terveellisyys, luomu & nautittavuus tai luomu & reiluus. Kuluttajat haluavat 100 prosenttisesti luomutuotteita eivätkä ole valmiita tekemään kompromisseja. Luomutuotteiden markkinointi kaipaa edelleen uskottavuuden vahvistamista kokonaisvaltaisesti. Tämä muodostaa luomutuotteiden markkinoinnin perustan, jolle muut arvot kuten terveellisyys, nautittavuus ja reiluus tulee rakentaa.

http://www.agromilagro.de/resources/Marketing_von_Oeko-Produkten_Rippin2008.pdf