Luomutuotteet tarvitsevat sopivan jakeluketjun ja tarinan

Luomuviestinnän ja -markkinoinnin asiantuntija Marika Auersalmi kertoi LuomuTIETOverkolle kuinka tuotteille löydetään sopivat jakelukanavat ja millaiset tarinat toimivat markkinnoinnissa.  

Kauppaketjut hallitsevat suomalaista elintarvikemarkkinaa. Erityisesti luomutuotteissa kuluttajat haluavat käyttää myös muita kanavia. Auersalmi kertoo mikä sopivan jakeluketjun löytämisessä ja toiminnassa on tärkeää.

Konstit on monet – mistä tuotteelle sopiva jakeluketju (1 h 10 min)

Tuotteet erottuvat muiden kaltaistensa joukosta tarinoiden kautta. Erot syntyvät pienistä yksityiskohdista. Tarina voi antaa kasvot tuotteelle tai sen tekijälle. Se voi luoda ja vahvista mielikuvia. Jokaisella tuotteella on tarina, se vain pitää löytää ja kertoa.

Tarina tuo lähelle – Miten kertoa luomutuotteen tarina? (38 min)

 

Tulosta